fredag 30 januari 2009

Kung alkohol.

Robin är min bästa inspirationskälla när det gäller att skriva blogg. Han är min bästa man i truppen.

Jag hade ett 3 månaders break från alkohol för ett tag sedan, och Robin har ett break nu. Vi har båda två kommit till insikt om saker man egentligen bara kommer till insikt om vid 50-årsåldern. Följande saker förstår och gör man utan alkohol:

- Det finns en lördags- och söndagsmorgon och man GÖR någonting på de morgnarna.

- Man vaknar typ klockan halv fem av att man sjunger musikallåtar tillsammans med fåglarna utanför fönstret.

- När alla andra vaknar klockan tolv så har man hunnit göra en hotellfrukost, skjutsat ungarna till dagis, jobbat en heldag, shoppat, fixat bilen och sy om sin kostym.

- Solen finns.

- Hem till gården visas fortfarande på TV.

- Man måste låtsas vara full och prata sluddrigt för att göra sig förstådd hos fulla människor.

Det var faktiskt så en gång. Jag var nykter en kväll och skulle fråga Michael Karlsson när vi skulle åka in till stan. Såhär var det:

Jag: Micke, vilken tid ska vi dra?
Michael: VA?
Jag: Vilken tid ska vi dra?
Michael: VA???
Jag: VILKEN TIIIIIIID SKA VI DRA?
Michael: ASSÅ VAD I HELVETE???
Jag: Vilkkn ti schkavi drain... stan...?
Michael: Klockan tolv.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahha jag älskar det.

Anonym sa...

Men det är just då man känner sig som töntigast som "Hellre kool på insidan än kool på utsidan"-mentaliteten funkar som bäst.

Ah, själv hänger jag väll 90% av tiden i Sthlm på söder och närliggande. Är helt klart skönaste stadsdelen då det kommer till både ståupp och småhak. Men något specifikt kommer jag inte på. Iofs kryllar hela söder av dom och att gå runt och leta upp något är rätt skönt i sig.

Sen om du är i sthlm en söndag bör du helt klart dra på Big Ben som kör varje vecka kl 20. En kväll innehåller allt i från dom som kör för första gången och suger till dom riktigt etablerade som så kallat "testar material" innan betal-gig. Ris och ros - som en ståuppklubb ska vara. Dom kör i en källare på söder, folkungagatan 97. Billig öl, fulla söderalkisar, sport på övervåningen, obehaglig vakt, usel mat och skön jävla stämning.
Gratis förutom att vakten ska ha din jacka även om du är naken och din kropp endast består av ett enormt födelsemärke med liggsår på som egentligen är förbjudet i en varm källarlokal.

Anonym sa...

hahahhahahha. :D