söndag 11 januari 2009

Skurup, Malmö, Köpenhamn.

Jag och Robin har rest världen runt idag. Vi har gått runt hela Köpenhamn och besökt museum, varit med i en demonstration med 50 000 rebeller, gått genom hela Ströget, blivit irriterade på tre medelålders män som hade deras första fylla, vilket resulterade i att de gick fram till alldeles för unga tjejer och började snacka fyllesnack med gröt i halsen. Danska alltså. Det var sjukt. En av dem gick hela tiden med händerna bakom ryggen. Ni vet. Som en diktator typ. Fan vad mongo de var.

Sedan gick vi till Christiania och softade runt ett tag, och tog sedan bussen tillbaka och hamnade på en bar där ölen kostade 28kr. Vi fick tyvärr lämna stället efter typ en kvart eftersom en oerhört märklig man tvingade mig att smaka en liten slurk av hans vodka hela tiden. Han hade fått för sig att han hade fått typ 3cl vodka i drinken istället för 4, och ville att jag skulle avgöra mängden sprit. Fan vad ful han var. Hahahaha. Sedan beställde han in typ 5 olika maträtter, en ny vodka och en starköl för att dränka sitt missnöje över den förlorade centilitern. Vi fick nog och gick. Robin blev väldigt upprörd. Det blev jag också.

Sedan hamnade vi på Möllevångstorget, och gick in på en bar. Där hände inget roligt egentligen. Det var inte speciellt händelserik hemgång heller. Jag ser dock fram emot vad vi ska göra om typ 1 sekund. Vi ska fortsätta se Dom kallas oss Mods. Det är första delen i trilogin om Kenta och Stoffe. Om ni inte vet vad Mods är så kan man väl säga att det är 60-talets punkare. Fast svinmycket coolare.

Nu drar jag, fan.

2 kommentarer:

Erik Stoltz sa...

"Softade runt" där alltså...

Blev det förresten Pineapple Express? Fantastisk film

Alexander Qvarfordt sa...

Haha :)

Nej, det blev tyvärr inte den. Jag vill se den dock. Är den Alexrolig?