onsdag 21 januari 2009

Töntigt.

Du är så mycket gud man kan vara som människa. Du är så mycket barn man kan vara som vuxen. Du är så mycket kvinna man kan vara som flicka. Du är så mycket kvinna man kan vara som pojke. Du är så ensam man kan vara i en grupp. Du är så full av liv man kan vara som ensam. Du är så mycket poesi man kan vara som stum, och jag är så levande man kan vara som död.

Arbetsintervjun gick bra och jag skämtade på i exakt den grad man ska skämta med en arbetsgivare. Jag får svar på fredag och då ska jag till systembolaget. Antingen köper jag en champagneflaska eller några öl. Champagnen symboliserar seger, och ölen symboliseraräh, det är bara att kämpa vidare. Ölsymbolen uttalas med norrländsk styrka i rösten.

Idag har jag antecknat en del nummer till andra arbetsgivare, och imorgon ska jag ringa runt på samma sätt som Ari Gold.

Jag har även spelat piano och försökt designa en versmelodi. Det går inte. Det blir aldrig bra när man designar en låt. När allt kommer ut på en gång och flyter ihop till en logiskt sammansättning toner och ord - det är då det blir bra. Då blir det musik.

Fan, vad jag känner mig som en rödvinspoet just nu. Känns som att jag borde köpa en basker, vika upp mina chinos lite för mycket sådär som alla med unik klädstil. Då skulle jag kunna leva upp till rollen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe ja, fredrik är schyrre.

Attans. Då får jag se till att få det rätt den här gången. Fast då jag skriver med stora kan man misstolka det som "Sandra 11år" skrivet i utlandet. Så nu kanske du blir förvirrad.

Jag har filmer på datorn som folk skickat men inget jag lagt ut på internet. Väntar tills jag gjort ett uppträdande som jag kan stå för. Än så länge har jag som högst bara gett mig själv tre av fem solar. Då jag förtjänat fem åker det upp.

Men du bor i Malmö? Tyckte det verkade som så då jag skummade igenom några inlägg.

Anonym sa...

Hej! Halkade in på din blogg när jag läste lite bloggar skrivna av standuprookies. Antar att du också är i den "branschen". Tyckte verkligen om din poesi i början av texten. Är det dina egna ord?

Anonym sa...

om det inte skulle se så fruktansvärt ut när man skriver ler inom stjärnor så skulle jag göra det för så är det. det är fantastiskt när andra älskar musik man rekommenderar dem. man får känna sig fånigt stolt. bara för det ska jag rekommendera två videosar till, av två män, den ena en legend i brancshen, den andra inte lika känd. sen vågar jag mig inte på mer för då får jag storhetsvansinne. men gillar jag saker brukar det dyka upp i bloggen.

och för det andra så gör min vän emily bloggdesigner, gå in här: http://comewhatevermay.blogg.se

så, först då Nick Cave: http://www.youtube.com/watch?v=w1BedeSeHC4

sen, The tallest man on earth: http://www.youtube.com/watch?v=M5DyCIdYfpA

Erik Stoltz sa...

Vem är den här Katarina? Hon har bra smak.