lördag 24 januari 2009

You're still in the running towards becoming Americas next top model.

Jag håller på att förvandlas till något jag inte är säker på att jag tycker om. Jag skriver det här inlägget lite som ett upplägg för att ni ska kritisera mig.

Det jag pratar om är Top Model. TV-programmet som baseras på allt jag egentligen är emot. Jag hatar modellvärldens kvinnoideal och tycker att Tyra Banks är en jävla idiot. Visst, hon har bra åsikter och är en grym förebild i sin egna talkshow. Bra Tyra. Duktig feminist.

Men sen agerar hon på ett sätt som går emot ALLT hon påstår sig stå för när hon leder Top Model. Mindre duktigt. Dubbelmoraltönt.

Det roliga är ju att jag är ju inte bättre själv. Jag sitter ju och kollar och tycker att det är roligt. Jag har till och med favoritmodeller jag hejar på, och sitter och säger saker som - shit, vad hon arbetar bra med armarna där. Eller okej, det är skillnad att faktiskt LEDA ett sådant program och att sitta och bli underhållen. Det är skillnad, men nästan inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, alex då ;D så kan vi ju inte ha det, var ska vi göra åt det?