fredag 9 januari 2009

Två inlägg på en dag. Vad fan?

Nu är det slut med att jag så sällan uppdaterar bloggen.

Jag ska få skriva en krönika i en tidning. Jag sitter just nu, medan Robin duschar, och funderar på vad jag ska skriva om. Jag kanske kan skriva om idag när Robin och jag var i Malmö och agerade alldeles-för-länge-på-stan-glidare. Eller den gången då Mikael Yvesand glömde hur man gick, vilket resulterade i snubbling, vilket i sin tur skapade komedi i Luleås stadspark (tror jag det var...?).

Eller så skriver jag om något som verkligen betyder något. Något meningsfullt. Jag tänker inte skriva om klimathotet, jag tänker inte skriva om hur folk inte tänker till exempel folkmordet i Rwanda i lika stor utsträckning som Förintelsen, jag tänker inte skriva om moderaternas försök att bara de rika ska få utbilda sig. Vet ni varför? För att alla redan har skrivit om det.

Jag tror jag kommer skriva om åldersnoja. Jag tror att jag kommer belysa uppskattning. Jag kommer nog att förklara att man borde vara

tacksam för nuet, lika väl som att man borde se fram till att få säga - Vänta lite min son, pappa ska bara gå ut och hämta tidningen. Det är väl en ganska bra grej att skriva offentligt om. Jag tror det, eftersom alla har sådan fruktansvärd åldersnoja.

Idag har för övrigt varit en helt fantastisk dag. Jag och Robin har som sagt varit i Malmö hela dagen, och sedan åkte vi hem och jag lagade en så god middag att det gör ont i mig. Det gör ont i mig nu i efterhand. Jag är ledsen över det faktum att jag inte kan äta maträtten igen på, åtminstone, några timmar. Jag är även ledsen över att Robin redan är hungrig igen. Varför är han det? Det kan ha någonting med hans Zenbuddhistiska böner att göra. Eller så håller han bara på att förvandlas till Robin-100kg.

Ikväll: se film med Robin och Evelina. Jag hoppas att det blir Pineapple Express.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken tidning ska du skriva för?

Alexander Qvarfordt sa...

SP