måndag 12 januari 2009

Hur på sätt dårå?

Jag och Robin gjorde så lite som möjligt igår. Vi satt bara och var söderkisar från 70-talet och spottade fraser som typ - "Jag har snutfrossa va", "du é ju tiltad i pallet", "hörru din gamle meskalinkaktus" och "fan, morsan åkte in på kåkresa i några bast". Sedan kom Mirja hem och vi lagade lasagne och såg på TV.

Idag har vi varit på Mirjas skola och ätit lunch. Det var soft att träffa alla gamla jazzkatter igen efter jul. Jag fick erbjudande om att följa med Petter upp i de Gällivarska skogarna nu till våren/sommaren. Jag vet inte om jag kommer att vara man nog att fullfölja. Han brukar åka ut i skogen i typ två veckor och bo där. Det enda han tar med sig är salt, bröd, kaffe, matlagningsredskap, fiskespö, en kniv och ett tält. Jag hoppas på att jag kommer följa med och att jag återvänder med exakt samma grejer, fast att några har tillkommit. Följande grejer vill jag ha med mig tillbaka:

- Helskägg.
- Ett björnhuvud efter att jag har dödat en björn med kniv.
- Krigsskador som har tillhörande ljugarhistorier som t.ex. att jag träffade en järv, när jag egentligen typ ramlade över en kvist.
- Synen av ett UFO.
- Coola historier om Petters släktingar i tornedalen som, på riktigt, slåss med kniv ibland.
- Frid i själen.


Nu ikväll ska jag lyssna på klassisk musik, röka mentolcigaretter och kicka tillbaks.

2 kommentarer:

Anonym sa...

fan vilken cool katt du är Alex7.. hörrudu jag smsade dig om att du skulle ringa.. Såg Ica-Lasse idag och fick tanken att vi borde hylla honom och lp-jouren på något sätt, tänkte att det minsta man kan göra är att lägga upp en "R.I.P lp-jouren" -grupp på facebook så alla kan lägga en kommentar om hur clean Lasse är och hur helt okej anki är;) grejen är den att du ska skriva texten till sidan för att du chefar på skrivet och du har ordets gåva.. du skriver som en pianovirtuos och fingrarna dansar ju på tangenterna så get on it.. peace

Alexander Qvarfordt sa...

:) Jag såg sms:et imorse. Det där låter som ett måste. Hahahah, "hur helt okej Anki är"

Tack Lagge. Jag ska getta on it. Right now.