torsdag 15 januari 2009

La familia la importante.

Qvarfordt La Familia -02
Från vänster: Min vackra mor, min lillsyster, min morfar (hör hemma i en westernfilm), min moster och hennes man, som är professor i partikelfysik, och blev erkänd doktor vid typ 23 års ålder. Sittandes: jag.

Fotograf: mormor.



Vad heter det när man blir doktor? Att få ett PhD? Det är ju sjukt hur mycket han har lyckats med i livet, vid så tidig ålder. Nästa år, när jag är 23, kommer jag fortfarande blogga om märkliga grejer, vara gatumusiker i Asien och tycka att en bungalow för 40SEK/natt är för dyrt. Jag kommer fortfarande sitta och streama Family Guy-avsnitten på internet och vetteskratta redlöst mycket.

Idag blev jag gladare än vad jag har blivit på länge. Mirja berättade att vi ska till Carina och Erkka på lördag, och att Carina har bakat massa semlor. Det är påsken, julen, samernas nationaldag (renskav) och fettisdagen jag är som lyckligast. Jag uppskattar mat mer än en amerikansk 500 kilos McDonalds-stamkund. Det som gjorde mig ännu gladare är att Mirja inte äter socker längre, och det betyder att jag får hennes del av semlorna också.

Nu: skriva en hyllningstext om Björkskatans forna kioskägare - Ica-Lasse och Ica-Anki.

Ska även kolla mailen, i nervositet. Jag har sökt ett gig som krönikör för en hemsida. Skulle vara soft att skriva dumheter och få dem publicerade på riktigt.

Musiktips: Jamie Cullum - Photograph

4 kommentarer:

Anonym sa...

du borde göra det, skriva krönika alltså. du är duktig, jag läser ofta.

Alexander Qvarfordt sa...

Tack! Jag ska göra det.

Anonym sa...

Du borde inte göra det. Skriva, då. Jag läser ofta och... Du är inte duktig. Alls. Gör inte det.

Alexander Qvarfordt sa...

Tack mästerkatten, det värmer.