söndag 1 februari 2009

Unexpected feeling.

Vi hyrde film i går. Det kändes som att jag egentligen skulle haft på mig basker, rullat min mustasch sådär så den böjer sig uppåt, haft på mig rock och rökt smala cigaretter. Jag var på humör för FILM. Jag ville typ se ett franskt drama, och inte en amerikansk komedi.

Det slutade med ett vi valde Hancock och jag skrattade lite för mig själv - hå hå hå, en sån där typisk hollywoodtöntfilm. Ja ja, det får väl gå an för den här gången mö hö hö hö.

Det fick jag fan ångra. Mest på grund av Will Smith, och lite på grund av Charlize Theron. Will Smith är så sjukt bra. Han har ett så flexibelt kroppspråk, och i den här filmen är hans minspel så jävla väl utfört att han blir mer trovärdig i rollen än människor är i det verkliga livet. Jag brukar ju inte gilla såna här filmer egentligen. Jag småskrattar åt Spiderman, jag har knappt sett någon Batmanfilm och jag rynkar på näsan åt Superman. Hancock däremot, han är min main man. Biggie up!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar att du förstår vad jag menar, Alexander. Det gillar jag verkligen.

Jag tänkte svara på frågan om varför jag inte laddar ner eller streamar tv-serier, men insåg att det blev ett alldeles för långt svar. Jag vet inte riktigt hur mycket text man får leverera i en kommentar för att de ska anses som socialt acceptabelt. Och eftersom jag inte tycker om att experimentera med gränserna för socialt beteende så skrev jag ett separat inlägg i min blogg som svar på din fråga. (Har jag ändå misslyckats med tanke på att denna kommentar knappast faller under kategorin "kortfattad"?)

Well, well... whatev.

För övrigt har jag varit skeptisk mot Hancock. Efter att ha läst det här är jag nästan sugen på att se den. Vilket jag kanske gör. Vem vet.

Anonym sa...

Will Smith = fantastisk.
Jag vill att du ser filmen Seven Pounds. Will spelar huvudrollen även i den filmen. Bästa filmen jag har sett på väldigt länge!

/Stoffe

Elmo sa...

Spider-man är ju gripande.

Skärpning!