fredag 23 januari 2009

Svenskt blogginlägg.

Nu har jag spenderat min fredag på exakt rätt sätt, och ska fortsätta i samma anda. Jag har suttit i fotöljen vid datorn hela dagen och tittat på roliga youtubeklipp. Sen har jag ätit pizza (som man ska göra på fredagar, enligt Henrik Dorsins robothatande karaktär i Grotesco) och snart ska jag dricka öl. Det är idealet för en svensk 22-årings fredag.

Jag pratade med min vän Journalist-Isak idag. Han skickade sin filmrecension till mig och jag läste den motvilligt. Jag var ärlig och sa att han hade skrivit bra, trots att jag ville såga honom. Han sågar alltid mig vid fotknölarna och jag känner lite för att ge igen. Jag funderar på att planera en kupp mot honom. Typ överraska honom där han bor någon gång och typ... Slå honom i solarplexus och kuta iväg, tokfnissandes.

Vi pratade hursomhelst om hur dåliga filmrecensenter är. Vi var båda överens om att de alltid förstör filmer genom att avslöja för mycket, och jag kom osökt (tack till språkpolisen för att du gav mig rätt ord) att tänka på programmet; design - Simon and Thomas. De visar ju alltid hur deras färdigdesignade rum ser ut i reklamen. Jag blev arg när jag tänkte på det programmet.

Varför i helvete ska den där jävla SAJMON prata engelska när han kan och förstår EXAKT VARJE SVENSKT ORD SOM NÅGONSIN SKAPATS I DET SVENSKA SPRÅKET? Han skulle ju lika gärna kunna prata svenska. Ibland gör han ju till och med det, helt utan brytning. Vad fan är det för fel på honom?

Nu blev jag ledsen och besviken. Jävla Sajmon. Jag ska slå honom i solarplexus och kuta iväg, tokfnissandes.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Pengar? Jag beblandar mig inte med sådant där kapitalisttänk. Det är för insnöade intressen asså. Det är inget vidgat liksom. Jag tycker om å resa å lite andra festliga grejer. Jag tycker om att prova det som är nytt asså.

Ja du, bra fråga. Så länge jag har kul så känns det lyckat. Men det ska vara lite av en konst så jag orkar inte köra en massa svenne-jan-banan-skämt för att få säkra skratt. Så om folk fattar och går igång på min humor så är jag nöjd. Fast samtidigt kan jag, efter att först varit nöjd, en vecka senare bli äcklad av ett framträdandet och slänga allt material. Så det är lite schitzofrent kritiskt. Men egentligen, så länge jag har skoj är jag nöjd. Men några framträdanden till innan jag börja lägga upp det.

Jaså du. Bor i en etta bortanför söder i sthlm. Fast det är lite zigenarliv i den här stan, men tror nog jag sitter still här några månader framöver i alla fall.

Anonym sa...

Det heter "osökt" inte "utsökt"

Anonym sa...

Du har ännu inte ändrat "utsökt" kommit att tänka på, till "osökt"

Alexander Qvarfordt sa...

Det har du rätt i.

Jag skall genast ta itu med det. Thank you mr. Messersmitter.

Alexander Qvarfordt sa...

Det har du rätt i.

Jag skall genast ta itu med det. Thank you mr. Messersmitter.