söndag 18 januari 2009

Förvirrat inlägg.

Jag är sjuk. Jag blev det igår, konstigt nog. Jag tror att det har att göra med de två köttbiffarna jag köpte på ICA för 12kr och åt iförrgår. Utgångsdatumet var samma dag som jag åt dem. Bad news.

Jag borde ju ha förstått att när det handlar om ICA så är säkert de där biffarna 2 år gamla, har sköljts av i Ganges och trampats på av AIDS-smittade getter.

Gårdagen var i alla fall soft. Jag kände mig som det femte hjulet i Sex and the City-gänget. Det var jag, Mirja, Carina, Linnea och Anna. De satt och drack drinkar och snackade om killar. Jag försökte koncentrera mig på att äta så många semlor som möjligt, så att jag inte skulle framstå som bortkommen i samtalen.

Nu idag måste jag skriva CV. Jag känner mig överkörd, dock. Skulle helst bara ligga i sängen, äga en laptop med alla säsonger av Entourage eller något.

Jag har två frågor. Jag kom att tänka på en igår när jag åt semlor. Jag kom att tänka på Ture Sventon, privatdetektiven. Varför i helvete kan han säga S när han säger Sventon, men han BYTTE till och med namn för att han inte kunde säga Sture Svensson. Han är en hycklare, i mina ögon.

Och fråga nummer två; Mirja ställde en intressant fråga till mig, som hon tydligen har funderat över i flera år, och sedan blev jag nyfiken och försökte googla utan resultat. Hur fan gör spindlar när dom väver ett spindelnät mellan till exempel två träd? Flyger dem emellan och släpper ut nätet? Gör dem som spindelmannen och skjuter väv till andra sidan först?

8 kommentarer:

Anonym sa...

jag har inte lärt mig det här om man ska svara på folks kommentarer i ens egen blogg eller i deras så jag gör både och nu. så, tack och alla ord är mina egna. och så undrar ag var man får läsa den där krönikan sen?

och angående spindlarna är det en viktig fråga. jag har bara sett hur de firar ner sig från taket och det är ju rimligt. men horisontellt. jag vet inte. måste titta mer på animal planet tror jag.

Anonym sa...

hade dina kvalitetsbiffar varit i närkontakt med ganga ji hade du nog legat på dödsbädden ny now. Men kanske importerar Ica i hemlighet från Indien? I så fall farar jag för din hälsa!

Erik Stoltz sa...

De kanske typ sätter sig mitt på trädet, börjar spinna, traskar ner längs stammen och över till andra sidan och typ spänner ut tråden, och går tillbaka med överskottet till andra sidan!

Btw jäklar vad du skriver många blogginlägg, whats up with that? Undviker du att söka jobb eller? :D
Peace

Anonym sa...

Oh yes lets. Born and raised i radhusen nere på lävägen så bättre kan det inte bli!

Anonym sa...

Du är inte så långt bora faktiskt, tydligen skjuter spindlarna ut nätet till andra sidan , räknar vinklar och så beroende på vind, och hoppas på att de ska träffa. Sedan klättrar de över, förstärker nätet, och upprepar tills de är nöjda. Ungefär.

Alexander Qvarfordt sa...

Ungefär som spindelmannen dårå... Hur långt kan de skjuta? Måste ju variera såklart, men jag kan tänka mig att de största spindlarna kan skjuta jävligt långt.

Vilken Jonas är det förresten?

Anonym sa...

Det har jag dock ingen aning om, men tråden är ju rätt tunn, så det beror nog förmodligen mest på hur stark vinden är skulle jag tro!

Det är en Katarina-kompis-Jonas, snubblade bara in efter att ha läst hennes, läsvärd blogg absolut!

Alexander Qvarfordt sa...

Ja. Fan, jag blev nyfiken på det där. Jag läste om spindelnät de hade upptäckt i de djupaste regnskogarna som var typ 20m2. Det lär ju ha varit någon djävulsspindel som skjuter hårdare är Wayne Gretzky.

Tack! Har inte du själv någon blogg då?