måndag 19 januari 2009

Work seeker.

Första dagen som jobbsökare, och jag lever upp till förväntningarna - jag söker jobb idag.

Jag ska ringa till en snubbe om ett säljarjobb om en kvart, och det känns som att det jobbet verkligen passar mig. Det är inte något säljarjobb där man ringer till Sven-Majbritt, 150 år, och lurar denna att köpa en nyckelring för 2000kr i månaden i 30 år. Nej, det är ett jobb där man ringer till företag och säljer dator- eller datagrejer. Jag vet inte än om det är hård- eller mjukvara, men det passar mig ändå eftersom att jag är en sjukt inbiten datanörd och uppskattar båda delarna. Jag kommer nog inte att få jobbet ändå, eftersom annonsen är en vecka gammal och det bara var två platser kvar.

Annars ska jag gå till AF och registrera mig som jobbsökare idag, det kommer vara grymt. Förra gången jag var där var för typ tre år sedan, och när hon som intervjuade mig frågade vad jag kunde tänka mig att jobba med så sa jag Astronaut och inget annat. Då var jag inte i behov av jobb, utan gick bara dit för att man är tvungen att göra det som arbetslös. Nu är jag i behov av jobb och kommer skrika ALLT! när jag får frågan igen.




4 kommentarer:

Anonym sa...

Eller jag är född på bb. Men iaf. Ja, fast jag var inte ståuppare då jag bodde där, och jag är en pure nörd så jag var väll mer hemma och spelade på guran och satt hemma och drömde om harry potters trollstav än var ute på kvällarna långt in i tonåren. Född nittonhundraåttioåtta.

Anonym sa...

haha. det är skönt att ha saker att läsa som får en att le innan det ens blivit ljust ute.

men som svar på din fråga så skriver jag ingen annanstans än här, eller där menar jag väl kanske. har nog inte ens tänkt tanken än. dessutom har jag för dåligt tålamod för att verkligen arbeta på en text. omskrivningar existerar inte i min värld. nu tänker jag skriva om ditt inlägg på min blogg. bara så du vet.

hej.

Anonym sa...

Ah okey. Kanske då vi gick om varandra. Fast det var ju tur att du var en fjortis av första klass och inte andra.

Kom från bosken så gick med Åkeblom och ceder and so on. Vad formell du är och skriver både för och efternamn. Då känner jag en viss press att göra detsamma. And so I will. Sen får det bli fosterställning i duschen.

Anonym sa...

Satsa på att bli astronaut förfan!