tisdag 20 januari 2009

Sòr Rugis

Solen lyser på det allför röda tegelhuset som utger sig för vara vårat grannhus. Det känns som att våren smyger sig in sakta och osäkert. Den vågar inte riktigt smyga sig in, eftersom den skånska djävulsvinden förstör allt i sin väg.

Idag ska jag på arbetsintervju för ett jobb som kundbokare. Chefen verkar vara en sjukt skön snubbe, och jag fick bra vibbar av våra telefonsamtal. Deras kontor ligger på stortorget i Malmö och det säger en hel del. Det säger till exempel att jag måste bära skjorta och kamma mitt hår med hjälp av brylkräm. Det säger att jag inte kommer hitta några kackerlackor i fikarummet, och det säger att det här är bra.

Jag vill ha det här jobbet. Jag vill pendla till Malmö och sitta med Sigur Rós i hörlurarna och tänka på livet.

Jag blev frälst idag. Det var en kvinna vid namn Katarina som hade en Youtube-länk på sin blogg < http://lovekat.blogg.se > och jag dog strax efter att jag tryckte på Play. Lyssna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

visst är de fantastiska. vad härligt att jag frälst någon annan. därför får du en länk till en annan video de gjort som jag alltid grinar åt. när man ser såna förstår man vilken konst det faktiskt kan vara. musikvideosar.

hoppas du får jobbet i malmö.

här är länken: http://www.youtube.com/watch?v=7yjurf5d6X0

Erik Stoltz sa...

Hihi, jag såg dem live i somras! Det var fantastiskt!

Anonym sa...

Men alex, inte visste jag att du tyckte om Sigur Rós. Dom är verkligen mystiskt sköna.
/stoffe