torsdag 22 januari 2009

I got it.

Idag var jag på Arbetsförmedlingen och registrerade hela mig. Jag fick fylla in formulär som täckte allt. De ville typ veta vad jag hade för lågstadielärare och om jag hellre åt haloumiost än feta.

Efter det fick jag tala med en jävligt skånsk man som fixade ett möte med en handläggare. Det var som vanligt; de uppmärksammar att jag har gått musikskola och ställer följdfrågor som är tråkiga.

"He he, jasså du är en sån där musiker? Vad spelar du då? Jaha, kan du ta ett maj7-ackord med bakbundna händer då hä hä hä hä?"

Okej, inte riktigt så brutalt jobbiga är dem, men de ska alltid försöka vara festliga. De som jobbar med byråkrati är nästan värre än byråkratin själv.

Det som är skönt är att jag slipper befinna mig där igen eftersom den här killen som jag var på intervju hos ringde mig för typ en timme sedan. Han frågade hur läget var och sedan sa han att jag fick jobbet. Schukt schönt... I schärgår'n.

Ikväll; gå till jazzkatterna och dricka pils.

Michael (som finns i min lista - bloggar värda att läsa) är glad för att han har träffat en bra tjej. Hon är bra eftersom hon drar citat från Sökarna. Jag älskar hans kriterier på hur en bra tjej ska vara.

4 kommentarer:

Anonym sa...

om jag hade haft en repeatknapp på datorn hade den varit utsliten nu så jag förstår. dessutom så ville jag informera om att jag tor att jag återfunnit självironin. det är bra, jag tänker att dina inlägg hade lite med det att göra.

Anonym sa...

grattis!

Anonym sa...

Hej Alexander! Grattis till ditt jobb! Hoppas du ska trivas. Jag hamnade på standupscenen eftersom jag var med i en tävling som heter bungy comedy. Det gick inte så bra i tävlingen, men jag kontaktade Mike, som ansvarar för Komikaze (klubben jag standuppade för på klippet) och bad att få lite längre tid. Jag försäkrade att det skulle gå bättre då och det gjorde det verkligen. Sen är det inte så svårt. Nu rullar det på liksom :).

Alexander Qvarfordt sa...

Tack!