tisdag 17 februari 2009

Du skrämmer livet ur mig.

Jag sjukskrev mig från jobbet i går. Det var faktiskt inte så att sjukdomen hette Playstation II, utan att jag på riktigt kände mig dålig som fan. Jag såg Lilja 4-ever och blev så berörd av den att jag skrev en låt. Låten går självklart i moll och texten är skriven från Liljas perspektiv. Det vill säga; det är som att det är hennes ord, som att det är hon som skulle sjunga den. Den blev jävligt bra.

Jag var två sekunder från att hämta kökskniven i natt också. Jag satt och skrev ett mail till den holländska basisten/stugbyägaren Hanz de Waard när jag plötsligt såg något i ögonvrån.

Våran dator står i vardagsrummet och till precis till vänster är det fönster ut mot framsidan och vägen. Från ingenstans glider en man in på våran gård och ställer sig lite så att jag inte ser honom i buskarna. Jag såg när han gick in och ställde sig, men sen såg jag honom knappt.

Först tänkte jag att det måste ha varit en synvilla, att det inte alls stod någon där. Sen började mannen röra på sig, och jag blev Rambo. Jag blir alltid det när jag utsätts för faror. Jag knyter näven och tänker strategiskt och är redo för fight.

Jag behövde faktiskt inte slåss med kniv, för när jag ställde mig upp för att granska min motståndare och inkräktare såg jag att det var min vän - Kristoffer. Jävla idiot! Då står han där och vinkar och börjar skrocka - Hä hä hä, jag förstod fan att du skulle vara vaken!

Jag erkände min reaktion och vi skrattade i natten. I månens ljus. Klockan var då 02:30 typ, och Kristoffer gick hem 05:00. I senmånens ljus. I väntan på morgonsolen och barnprogrammen.

Under hans tid här tog vi varsin öl och delade många skratt, fler allvarliga blickar och ännu fler förstående uttalanden (Mm, jag förstår hur du tänker...). Självklart hade han sextusen Youtube-klipp att visa.

I dag ska jag jobba, och sedan ska jag Kristoffer fixa Photoshop, Dreamweaver, Flash och något fler program till mig. Jag ska börja öva mig utifall jag får för mig att söka någon slags designutbildning i framtiden, vilket jag nog kommer göra.

Tack.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ang. kommentar på therese blogg, refererandes till kommentar på din:

Hahahahahaha så jävla bra att du blir ärligt glad när therezu uppenbarligen driver med dig.

still the blåögd dårjävel I once tried to raise. blir mina barn som dig kommer de inte ha en lätt uppväxt. jag kommer driva med dem till de går bananas och orsakar skolmassaker.

dagens ordeverifiering: mysepne

Anonym sa...

INTE
"dagens ordeverifiering: mysepne"
UTAN
"ordverifieringsord för denna kommentar: mysepne"

ordverifieringsord för denna sköna kommentar lyder som följande:

yawdl.

Anonym sa...

och så heter det ALDRIG "någon slags" utan ALLTID "något slags".

ETT SLAG AV DESIGNERUTBILDNING.

Använd dig inte av uttryck du inte behärskar.

ordverifieringsord: evilingi
(fast jag glömde skriva in det, och då blev det "abledd" istället)

Alexander Qvarfordt sa...

Jag blev inte speciellt glad egentligen. Mest förundrad över att hon tyckte att det var roligt, då raden inte är skriven med det syftet: att vara rolig.

Jag blir mer glad av dig, Isak. Jag älskar att dina dissar blir sämre för var dag som går. Du verkar tappa hjärnceller i takt med att du blir mer och mer journalist. Det kanske så det brukar vara?

Anonym sa...

hej du. fan va läskiga nätter du har. då är det ju tur att du blir rambo. jag satt här och skröt över att man visst inte kunde hitta till min blogg genom att söka på mitt namn. men det gick visst. och med tanke på framtida arbetsgivare och bla bla bla så tänkte ajg att det i din fina länklista kunde stå katarina. bara. inget efternamn.thank you.

ordverifiering som pingu fast utan p och det som kommer innan -ial and error.

Anonym sa...

även kul att du tror att jag dissar dig när det var allt annat än "tanken bakom", så att säga.

antar att det lätt blir så när man är dålig. att saker som egentligen inte skulle vara en diss lätt blir en, då.

Anonym sa...

haha. du trodde alltså att jag var seriös? :)

Anonym sa...

Och för att reda ut hela badhusgrejen:

Ja, det är brukligt att åka till badhuset med klassen även på gymnasiet. På ett vanligt gymnasium. Jag går alltså inget simgymnasium. Hahaha. Herregud. Det hade varit roligt. Vissa delar av kursen 'Idrott och Hälsa A' är, dumt nog, förlagd i vattnet. Man måste därför simma ett antal längder för att få godkänt. Och dyka ifall man har otur. Dock läste jag klart kursen förra året, och den tid jag nu spenderar på badhus är således högst frivillig. Och då leker jag mest. Eller skär upp armbågar. Vilket som brukar funka.

Anonym sa...

För övrigt ska jag också förmodligen gå något slags designutbildning i framtiden.

Intressant? Roligt? No?

Nu vet du i alla fall.