söndag 22 februari 2009

iLund.

Nu har jag kommit hem till Skurup igen från ha varit i Lund och visat vart skåpet ska stå.

Skåpet ska inte stå i Lund, tror jag. Det är en jättemysig stad med mycket kullerstenar and what not, alla är jättetrevliga och öppna, det är mycket evenemang och folk har en killer time. Men ändå är det något jag inte riktigt kan identifiera mig med. Jag vet inte om det är att det är så fruktansvärt studentigt alltihop. Alla är verkligen Studenter.

Okej, inte alla. Inte Valter och hans vän Samuel till exempel, men de flesta andra är sjukt studentiga. Ni vet säkert vad jag menar?

Det här är typ en karikatyrsbeskrivning, men ändå.

En students kännetecken:

- Beiga skjorts med fickor på sidan. Det kan vara snyggt, men studenten har dem uppdragna till mellangärdet, och tröjan instoppad, oftast.

- Tröjan som är instoppad är en pikétröja som inte riktigt är korrekt. Den har typ lite felaktig och konstig färg, eller så är det en reklamtröja från pappas jobb.

- Grå sockar i sandaler. Team Sportia eller Inter Sportsockar, det spelar ingen roll, bara de är grå.

- Halvfärdig frisyr. Ni vet när man har snaggat skallen, och det har gått typ 2 månader. Är det på väg att bli en frisyr igen eller vad har de tänkt sig?

- Ryggsäck.

- Deprimerande uppsyn i allmänhet.

- Vråldålig på inredning och hushållsarbeten.

Lite den känslan vilade över folket i Lund. Jag tror inte jag vill plugga där, även om det var jätteroligt att vara där.

Valter visade massa ny musik för mig, och jag kommer att lägga upp youtubeklipp med musik i kommande inlägg. Var så god Georgios.

Inga kommentarer: