fredag 6 februari 2009

Bad news.

Nu har jag till synes ändrat lite på bloggen. Jag har främst ställt in rätt tid så att det inte verkar som att jag bloggar 04:00 varje morgon.

Det här är min lediga dag och jag bloggar klockan halv tio på morgonen. Har jag fyllt sjuttiofem år redan? Egentligen gick jag upp klockan nio, och det var på grund av Carina. Hon ringde 09:02 för att fråga om Mirja kan äta squash i tomatsås. Vi ska på middag i kväll.

Vad Carina inte förstår är att jag blev typ 18.2 år när man gör testet Vuxenpoäng och att hon själv blev 42. Det betyder alltså att jag fortfarande äter chips till frukost, och att jag äter frukosten klockan två på dagen.

Jag läser DN just nu och funderar lite. Jag kan inte mycket om finansmarknaden, men visst betyder det här att det är ett bra läge att köpa lite aktier?

"Årets sista kvartal blev ingen rolig läsning. Volvo med vd Leif Johansson presenterar en miljardförlust. Försäljningen minskade med nio procent till 77 miljarder kronor. Styrelsen föreslår en utdelning på 2 kronor per aktie"

Jag gick även in på Aftonbladet och letade efter dagens skämt, och hittade det direkt:

Aftonbladet har länkat till en lista som heter 10 säkra tecken på att du snart får sparken. Jag tyckte det var ett utmärkt val av Aftonbladet. Mest på grund av att de här tre punkterna var så jävla briljanta:

7. Du klantar dig "big time". Chefens förtroende är en färskvara.

8. Din chef ignorererar dina bra resultat. Din chef respekterar dig inte. Visa ditt värde eller packa banankartongen bredvid ditt skrivbord.

9. Du får en coach. Antingen ett tecken på att chefen satsar på dig. Eller ett tecken på att chefen vill gardera sig inför samtalet där du får kängan. "Jag provade allt, men du är ett hopplöst fall".

HALLÅ? AFTONBLADET? Är det bara jag som förstår den fantastiskt självklara logiken? Vem fattar INTE att man är illa ute om man "klantar sig bigtime"? Vem förstår INTE att det är bad news om man får en jävla COACH på jobbet? Det är egentligen inte Aftonbladet som har skrivit listan, men jag tycker fan att det är värre att de läste den och bara: Yeah, det här var bra! Det länkar vi till.

- Ja du, Alex. Lille Dubbel-Sven här ska agera coach åt dig så att du trycker på rätt knappar när du slår in ett nummer på telefonen...

Så jävla dumt.

8 kommentarer:

Karl Fredrik Johansson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Karl Fredrik Johansson sa...

Nu du, din lille man, har du fått dig ett nytt inlägg. Men du måste åtminstone erkänna att jag är bättre än Mikael på att uppdatera.

Anonym sa...

Mars suger. Är det vår? Är det vinter? Ingen vet.

Enda stället citatet är hämtat ifrån är från ett tidigare inlägg i min blogg. Eller det kanske finns någon annanstans också. Men det tvivlar jag på. Jag skulle kunna länka till det inlägget här, men jag hatar folk som länkar till sig själva. Det är sjukt efterblivet.

För övrigt så skrattade jag sjukt mycket åt det här inlägget. Du är rolig. Som fan.

Erik Stoltz sa...

Ask and ye shall recieve.

Jag har uppdaterat. Läs då.

Anonym sa...

alltså såhär... varför byter du från en acceptabel färg till spygrön? är jag den enda i världen som inte är ett fan av degeneration? allting går för i helvete baklänges i utvecklingen. bussarnas dörrar måste man TRYCKA upp. sverigedemokraterna kommer in i riksdagen. och nu din blogg. gg.

TÄNK OM KRIG HADE UTVECKLATS PÅ SAMMA VIS? DÅ HADE HITLER ANVÄNT SPIKPISTOL, KIM IL SUNG ÄRTRÖR OCH HO CHI MINH KASTAT KOTTAR

Alexander Qvarfordt sa...

Tack Erik, Therese och Fredrik.

Isak: lite för att provocera såna som dig, och lite för att jag är en rebell!!!!!!!!!!!

"alltså såhär..." är för övrigt Eriks uttryck. Snatta inte.

Anonym sa...

de uttryck jag för mig med är mina. INGEN kan komma och säga att någon annan "myntat" eventuellt "använder" (och därför har patent på) de uttryck jag nyttjar.

därför:

håll käften alexede.

Erik Stoltz sa...

Tänk er att följande sägs med rösten av Samuel P

Men oo vad tuff du är Isse!
Hehe... Isse kisse... katt...