onsdag 4 februari 2009

There must be some kind of mistake.

Min dröm är att ha så mycket makt inom ett företag att när jag somnar på ett möte så börjar de andra viska för att inte väcka mig.

Nu har inte jag så mycket makt, utan är snarare den som måste viska för att inte störa chefen. Annars går det bra för mig på jobbet. Jag har klarat mina bokningar med fet marginal. Jag skulle ha 6 klara innan fredag. Jag har 7 redan nu.

Jag har börjat fundera på att testa min lycka inom journalism. Jag läser ju tidningen ofta, och Aftonbladet ibland. Jag förvånas alltid över hur dåliga skribenterna är, och jag kommer ihåg en gång när jag satt med tappad haka i fem veckor i rad.

VAD är detta?

http://www.aftonbladet.se/trav365/article1099535.ab

3 kommentarer:

Anonym sa...

Angående makt.

Enligt Nietzsche; "all verkande kraft är vilja till makt". Ska förstås som den egna makten människan har till att förverkliga sig själv. Du skulle bli en strålande journalist.

Ville bara inte att du ska känna dig maktlös ;o)

kram/Linda

Anonym sa...

åh tack :D grattis till jobbet btw, är det roligt? xP

Anonym sa...

Inte varje söndag men ofta!
Åh, ölvrålarröster är det bästa som finns.

Hehe, tack Alexander Qvarfordt. Nu slipper jag spendera ännu en kväll sökandes efter den stora bekräftelsen genom destruktivitet.