torsdag 19 februari 2009

Von Martens-komplexet.

Bra dag på jobbet. Jag var sjuk i måndags och bokade noll i tisdags.
Men jag bokade fyra stycken de resterande dagarna. Nu kan jag spela TV-spel med gott samvete.

I kväll ska jag till Holken och röka vattenpipa och dricka öl.
Det är ett av internaten på folkhögskolan. Det var Dimitrij som bjöd in mig.
Fan vad han är snygg. Alltså på riktigt. Jag vill inte stå bredvid honom när Mirja är med, då framstår jag som en svennebanan.

Han har varit modell för Filippa K och är den enda mannen jag skulle kunna tänka mig ha som far till mina barn.

En annan som är snygg är Mirja. Fan vad du är snygg, Mirja. Du dödar mig varje gång du tittar på mig med de där ögonen.

Nu drar jag.

4 kommentarer:

Erik Stoltz sa...

Vattenpipa alltså. Det är ju som att spela volleyboll.

Anonym sa...

Jag har tittat på utbildningar, ja. Jag är mest sugen på en ettårig sådan i USA. Multimedia-någonting heter den. Och så kan man rikta in sig på animation och design. Och ja, det är grafisk design jag är mest inne på. Annars så finns det bra alternativ i Norrköping har jag för mig.

Men den i Göteborg verkar bra. Just att det är lika mycket konst som design. Det låter bra. Jag gillar det. Jag är mest bara orolig för att jag ska bli tvingad till att räkna vektorgrafik tills jag typ... dör. Gör man det? Vet du?

Alexander Qvarfordt sa...

Är vattenpipa som att spela VOLLEYBOLL??? Hur på sätt dårå?

Anonym sa...

Haha. Även att jag också frågade Erik om varför vattenpipa är som volleyboll. Han hade en fin förklaring. Typ.