lördag 21 februari 2009

Bloggadjävul.

Livet i Lund. Jag vet inte varför, men det verkar som att alla studenter i Lund är av samma sort. Det kanske har något slags krav - utöver att man ska ha haft bra betygssnitt - på folk som ska studera här. Man kanske sätter sig i en ring med en jury och diskuterar värderingar i livet, också får de som har Lundavärderingar komma in.

Det är också konstigt. Skåninga har en tendens att lägga på bokstaven efter många ord.

Gubbadjävul.
Pågasvin.
Kattakräk.
Ölatävling.

Det är kanske så att känslan över hela den här studentvärlden får allt annat hos folk att försvinna, för tydligen så slåss aldrig folk här. Bara det är, för mig, ganska konstigt. I Luleå slåss ju folk efter krogen exakt varje fredag och lördag, exakt varje helg.

Det kanske bara är Luleå som är konstigt. Det låter faktiskt troligt.

Jag kanske ska nämna att jag för tillfället är i Lund och busar. Att jag inte bara sitter och tänker på livet Lund helt utan anledning. Jag är hos min vän Valter som äter solrosfrön till frukost. Han är en konstnär utan att vara det. Han är grym, men han valde att läsa massa statsvetenskap och geografi istället.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha. Alltså Tyler? Visste inte ens att det var hans fullständiga namn. Läskigt att du vet sånt. Men han är en smula irriterande, det måste jag hålla med om.

Ja, utbildningen i USA är dyr. Men det kanske är värt det. Jag vill gärna tro det. Jag är egentligen inte heller någon af Hagen. Du är rolig.

Erik Stoltz sa...

Det är Luleå som är konstigt. Im sorry.

Anonym sa...

Nej, man slåss visst i Skåne. Framförallt i Malmö. Tro mig.