fredag 10 april 2009

Sambo.

Jag vet exakt vad du gör nu - du är ute efter solrosfröna. Det är du varje morgon. Varje morgon slänger du upp dörren till skafferiet i jakt på solrosfröna vilka du placerar i din filtallrik.
Detta vet jag, eftersom man i en samborelation kommer att känna varandra på djupast möjliga nivå.

Jag kan förutspå många kommentarer och reaktioner.
Jag vet exakt vilka vyer du kommer tycka om och vilka du kommer betygsätta lågt när vi är på promenad.
Jag vet vilka radiolåtar du ropar "WOOHOO" åt när vi skall peppa upp dig för fest. Jag vet att du har ett behov att "peppa upp" innan vi ska gå på fest. Jag vet exakt hur man gör för att få dig på Topphumöret.

Jag vet vilka scener du finner roliga i filmer. Det är aldrig samma scener som jag tycker är roliga. Jag vet vilka scener du finner så festliga att du slår dig på låret och skriker "IIIIH" istället för att skratta. När du känner den där nervösa spänningen.
Jag vet när du kommer gråta i filmer.
Jag vet det, eftersom jag alltid gråter själv då. Vi gråter alltid tillsammans i filmer.

Jag ser fortfarande inte skillnad på vilka TYGER är fina och vilka som är fula, men jag tror jag lär mig.
Ofta chansar jag även på vilka kläder som är "din stil", men jag lär mig fortfarande där också.
Det har inget med oss att göra, det har bara med mig att göra.

Jag vet hur du vill ha ditt kaffe, och hur du vill ha ditt té.
Jag vet hur mycket smör du anser vara vettig mängd på en smörgås.
Jag vet hur viktigt det är att prata vid vissa tillfällen, och att vara tyst i andra.

Jag vet detta, och det är jag glad för.

3 kommentarer:

isak@1 sa...

bög.

Erik Stoltz sa...

Lyssna inte på garderobshomot.

Fint :)

Alexander Qvarfordt sa...

Tack, Erik.