lördag 18 april 2009

Ordinary people.

Jag åt lunch med marknadsansvarige på företaget i torsdags.
Han är 204 cm lång och jag blev såklart nyfiken på hur det är att leva men en sådan jättekropp. Han berättade att han måste köpa skräddarsydda kläder, och att det en gång om året kommer en italiensk skräddare till Malmö stadshus.
Där sitter skräddaren i två månader, och stadens väldigt långa, korta, tjocka, smala och rika går dit och låter sina kläder sys efter behag och behov.

Jag har tänkt lite på det där. Det är ju hysteriskt roligt egentligen.
Tänk er när skräddaren väl sitter där, och man ser samtliga från Malmös kommun som inte kan shoppa i vanliga affärer stå där i kön. De som inte ser ut som de stora klädkedjorna förväntar sig att folk ska se ut.

Ha ha ha ha, jag kan bara tänka mig hur det skulle se ut.

1 kommentar:

Therese sa...

Haha. Jag gillar kön.