fredag 17 april 2009

Det är nog bara jag.

Det är, och har ju under en lång tid varit mycket fokus på FISKET. Östersjön är död, torsken är på väg att dö och så vidare.

Det kommer ju då naturligt att media tar upp ämnet, och det kommer naturligt för mig att skratta när det tas upp. En reporters manus kan då till exempel vara såhär:

"Torsken har länge varit en inkomstkälla för många fiskare och på grund av utrotningen har fisket varit tvunget att trappas ner. FISKARNA är väldigt upprörda över detta då det blir tufft att klara sig ekonomiskt. Åke, en av FISKARNA har varit tvungen att ta banklån..."

Något i den stilen, va.

Är det bara jag som tycker att det är dumt att de som fiskar fiskarna, och de fiskarna fiskar heter SAMMA SAK. Är det bara jag som direkt tänker att det är fiskarna - DJUREN - som kommer med de här uttalandena?


2 kommentarer:

Anonym sa...

haha! hur bra som helst.

/stoffe

Therese sa...

Jag har också tänkt på det.