onsdag 8 april 2009

Du och jag, 15 år.

Man ser till att jeansen sitter ~1dm nedanför midjan och att kepsen är sne.
Inte för sne - då ser man töntig ut. Inte som skurt, men som Chad Muska och de andra skateboardåkarna med keps. Man vet exakt vad man ska göra den här dagen.
I dag ska jag ha kul, tänker man.

Man ringer Snubben efter skolan. Snubben är 19 år och har bil. Han köper folköl i mängder åt ungdomarna. Dels för att han är osäker på sig själv, och dels för att han är IQ-befriad.
Snubben köper öl och man placerar ölen varsamt i skogen för att sedan gå hem och äta middag.
Vid middagen påstår man: "jag ska till Gurra och se film i kväll."

Man vet exakt vad man ska göra den här kvällen. Man ska möjligtvis till en Gurra, men inte för att se någon film. Man ska leva. Man ska leva sitt liv.

Man är 15 år gammal.

5 kommentarer:

M sa...

Eller så heter men Alex, är 22 men beter sig som 15.

katt1 sa...

hahahaha sånt jävla word, och det bästa är att det är din flickvän, M som i motherfucking MIRJA, som dissar dig sådär.

M - inte Mirja sa...

Hehe, tyvärr inte det M:et står för måste jag meddela. Men tack för att du "word:ade" mig. Känns bra att man är uppskattad.

katarina sa...

eller så är det först när man är tillräckligt gammal som man kan tala om hur det var när man var ung.

Alexander Qvarfordt sa...

Vem är du, M?

Som för övrigt skriver som en 15-åring.