måndag 16 mars 2009

Varför, Jehova? Varför?

Jehovas vittnen tror ju att det skall komma en dag som kallas harmageddon - domedagen. De tror att det kommer råda fred och säkerhet på jorden en tid innan allt förstörs, och sedan kommer de som har tjänat Jehova komma till himmelen, och de som har trott på honom och Jesus Kristus få evigt liv på jordeparadiset.

Ungefär så tror dem.

Då är min fråga; varför jävlas Jehova med de troende? Om alla går och väntar, och har väntat sedan 1800-talet på himmelriket och paradiset på jorden, varför inte helvete håller han ut på det?

Vad kan det möjligen finnas för anledning att han inte bara fixar så det händer nu? Jag menar; han är ju trots allt Skaparen. Om han kunde skapa allt i hela världen borde han ju kunna fixa så att harmageddon kommer redan imorgon?

Något vittne som läser min blogg kan väl svara på det här? Tvivlar dock på att något vittne läser min blogg mer än en gång för att sedan be till Jehova om att de har läst syndig text.

4 kommentarer:

Anonym sa...

"Jehova är inte långsam med avseende på sitt löfte, så som några betraktar det som långsamhet, utan han är tålmodig mot er, eftersom han inte vill att någon skall drabbas av förintelse utan att alla skall nå fram till sinnesändring." (2 Petrus 3:9)

Anonym sa...

Jag är inne på msn mest på kvällarna, ja. Jag är i skolan på dagarna. När är du inne på msn? Bara på dagarna? Hehe.

Fosterställning och Ravel är för övrigt alltid en hit.

Jag bad om ursäkt för att jag var en besserwisser. Folk brukar inte tycka om det. Never understood why.

Anyways. Gud är inte schizofren. Muslimer vet att Gud/Allah har uppenbarat sig för kristna också, men att de jävlarna har tolkat hans ord fel. På så sätt har Kristendomen uppkommit. Som en feltolkning av Islam. Men det är alltid samma Gud med i bilden. Eller samma Allah - if you will.

Det är muslimers syn på saken. Men det spelar ingen roll. Gud finns inte.

Anonym sa...

Haha alex! Om du tycker att jehovas ar knappa sa kolla in scientologerna :) // toab

Alexander Qvarfordt sa...

Anonym; tack. Perfekt svar. Synd bara att det inte gör Jehova smartare. Det där kommer ALDRIG att hända, det är helt omöjligt. Muslimerna, hinduerna och buddhisterna kommer ju aldrig att konvertera, inte på en miljon år.
Vem är du förresten?

Toab; jag vet, jag har läst jättemycket om dem, och varit i kontakt med dem personligen och diskuterat. De är fruktansvärt blåsta.