måndag 9 mars 2009

Karl Pedal.

Här ligger jag nu. I sängen med macen.

Mirja har fått en Mac Powerbook G5 i förödelsedagspresent. Fan vad jag hatar Mac. Allt är så osmidigt när man inte har lärt sig alla kortkommandon på tangentbordet. Man måste typ... klicka sig fram.

Min helg har varit en av de mest intressanta någonsin. Vi har varit på Skurups värdshus på en utekväll.

Jörgen (en ex-medlem i Brödraskapet Wolfpack) gjorde en miljon High Fives med mig för att uttrycka sin kärlek vid första ögonkastet på sitt gangstersätt. Han hade hundra tatueringar och fängelsehistorier. Jag sparade hans telefonnummer och skrev in "Jörgen Varg". Då blev han glad och höll upp handen för en High Five.

Jag pratade även med en urinvånare om Skurup i allmänhet. Han tyckte att Kareokekvällen som hålls på värdshuset varje månad var "ett jävla drag". Han hade knappt några tänder, och dumförklarade mig nästan för att jag inte kände till bandet "Pedalens pågar". Han blev ännu mer förvånad att jag inte visste vem Karl Pedal var. Han trodde typ att Karl Pedal var lika känd som Bob Dylan, och att Skurup är New York. Mer av den varan, tack.

För övrigt doftar det vår här nere nu. Det började göra det iförrgår. Jag firade med att göra tzatziki till kycklingen. Jag fick så mycket sommarkänslor av det så jag gjorde det igen igår. Tzatziki och Bearnaise är sommar.

Låttips: Mew - 156

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mew är bra.

Anonym sa...

Alla vet väl vem Karl Pedal är! Haha! Denna blogg är btw sjukt kul! Det verkar vara ett jävla drag i Skurup!

Anonym sa...

mycket intiresno, tack