onsdag 4 mars 2009

HakornasRättshaveri

Nu begär Kungen MER pengar av regeringen för att finansiera hakornas bröllop. Är det verkligen rimligt att lägga skattepengar på deras jävla bröllop istället för till exempel sjukvård, skolsituationen, arbetslösheten eller vägen mellan Jokkmokk och Gällivare? Idiotiskt.

Både Victoria och Daniel ser ju för övrigt ut som Jay Leno, och det tycker jag är märkligt. Om jag hade något slags komplex för mitt utseende så hade jag ju inte velat ha en tjej som ser likadan ut.

____________________________________________________________________

"På Facebook har flera grupper redan startats i protest mot kronprinsessans bröllop som kan bli kostsamt för skattebetalarna. Gruppen "Vägra betala Victorias bröllop" har på cirka en vecka växt från att ha cirka 3 500 medlemmar till cirka 25 000 medlemmar."
____________________________________________________________________

"På Facebook har man bland annat startat gruppen "Vi som vill betala för Victorias Bröllop" som i skrivande stund har 117 medlemmar. "Jag förstår inte varför folk klagar.. Det är inte så att vi kommer och betala mer skatt för att få ihop bröllopet utan att det tas från pengar som redan finns", skriver en medlem där."
____________________________________________________________________

Kul att ett Lunarstorm för vuxna får så stor uppmärksamhet i media, och att det tas på så stort allvar.

Men vadå "... det tas från pengar som redan finns"? Jag förstår inte resonemanget. Vad spelar det för roll? De pengar som redan finns kan väl användas till något mer värt än två hakors bröllop?

Nej, de borde slå sina kloka hakor ihop och fixa pengarna själva, om de nu är så ivriga att ha deras tremiljonerkronorsbröllop.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha genial kommentar "det är inte som att vi kommer betala mer, dom tar ju det som redans finns" Och whats up med att det är bara dom två och leno som har så i hela världen? också tänkt på det! Kan det ha varit så dom träffades? typ "Seriöst, du har ju fan lika clean haka som mig, vill du bli kung?"

Alexander Qvarfordt sa...

Hahahahah, ja. Det kan fan ha varit så. :-) Rolig du är.