tisdag 3 mars 2009

Sverige är mindre bra, i vissa fall.

Som svensk så tycker man ju att det är sjukt att man gifter bort sina döttrar i muslimska länder som till exempel Iran, Irak, Syrien och Turkiet. Man tycker att det är integritetskränkande och hemskt.

Varför ska föräldrarna välja partner?

Man borde ju få välja själv vem man vill spendera sitt liv med. Ingen annan kan ju styra över sin kärlek och sina val!

Det är i högsta grad kvinnoförtryck!

Ändå har hela jävla SVERIGE stannat upp för att hylla kronprinsessans jävla giftemål med Daniel jävla Westling.

HALLÅ? SVERIGE? VAKNA!

Det är ju precis samma sak där. För att få gifta sig var inte bara Kungen och Drottningen tvungna att ge sitt godkännande, utan REGERINGEN OCKSÅ!

Och det här har vi som statssymbol. Deras giftemål är Sveriges ansiktet utåt.

Dumt?

- Ja.

Tack till Özz Nûjen som belyste det här perspektivet i Malou imorse.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det går inte att skriva länkar här. Mycket märkligt. Eller det går, men det ser inte bra ut. Anyway. Gå in på www.ibs-education.com och sen utbildningar -> multimediautbildningen.

Jag betraktar alltid ryggsäcksmänniskor. Det är lite av en hobby. Jag förstår för övrigt vad du menar.

Ja, hur ska jag lära dig Illustrator och Indesign? Jag skulle kunna sätta ihop ett litet kompendium bestående av print screens där jag har skrivit och ritat pilar. Det låter ganska pedagogiskt om jag får säga det själv. Eller vad tycker du?

Anonym sa...

WORD!