lördag 21 mars 2009

Den 21 mars.

Shit, det var längesedan jag uppdaterade nu. Jag har inte tänkt på det.

Jag har varit jävligt upptagen med annat, helt enkelt. Till exempel med att jobba, studera religioner och sekter och titta på stand up comedy på youtube. Jag funderar på att skriva en akt, och sedan testa köra standup på någon rookiekväll. Det är ju svårt bara att vara helt ärlig i sig själv, men ändå lyckas komma på något som skulle vara originellt.

Okay, det behöver ju inte vara helt originellt, men man måste ju ändå vara en tydlig karaktär så att folk kan säga "he-he, det där är typiskt Alex ;-)"

Jag kommer ju förmodligen aldrig att göra det, men det hade varit jävligt roligt att testa någon gång.

Jag läste för övrigt om profeten Jim Jones och hans egna stad Jonestown, där drygt 900 personer begick självmord i Guds namn. Jävligt vrickad snubbe det där. Läs om honom.

Förresten; mormor, du behöver inte vara orolig. Jag har läst hur mycket som helst om Jehovas Vittnen, och jag sitter just nu och läser om dem. Jag tänker inte gå med i deras sekt, utan jag är bara intresserad av att lära mig om religioner.

Förresten2; om nu Jesus var Gud i mänsklig form. Varför kände Gud att det var nödvändigt att födas ur Maria som spädbarn, och sedan leva ett helt mänskligt liv INNAN han blev en vuxen profet?

Gud skapade ju, enligt kristendomen, Adam och Eva. Varför kunde han inte bara glida ner på jorden som Jesus-27-jordsnurr direkt? Det hade ju varit mycket enklare, eller hur?

Musiktips: Robyn - Dream on (akustisk version, finns på youtube)

1 kommentar:

Anonym sa...

Gå in på msn någon gång.

Jag har läst jävligt lite om sekter. Tyvärr. En eller två skönlitterära böcker perhaps. Förmodligen ingen faktabaserad bok. Extremt lite på internet. Jag finner det dock väldigt intressant.

Jag har ett paradoxalt förhållande till religion överhuvudtaget, jag finner det väldigt intressant, men på samma gång hatar jag allt det står för.

Det är märkligt, det där.