lördag 14 mars 2009

Interactive incredible super blog.

Okay, det är säkert en jättefin rakhyvel, och det är självklart viktigt med marknadsföringens alla delar. Men måste den heta Gillette Fusion Power Phenom? Det är liksom tre ord som är till för att låta coolt, UTÖVER namnet på själva märket.

Jag ska utforma en rakhyvel som jag kallar Q-design Multipower Creation for Destruction in Hell. Kommer det funka?

Det är som musikgenren metal.

- Ni spelar väl Heavy Metal?
- Nej, vi spelar Heavy Blood Skeleton Metal of Doom.
- Jaha, vad är det för skillnad?
- Det är mer reverb på gitarrerna.

Som många av mina nedskrivna betraktelser är det här också just; Dumt.

Just ja, det är också som på ett företag jag jobbade på. Jag var teknisk support för Bredbandsbolaget, och där var ALLA termer flashiga och på engelska. Han som bytte kaffefiltret på företagets kaffebryggare kallades typ för Technical Super User.

Dumt!!!

Igårkväll: rödvin och akustisk musik.

Snart: bio i Malmö. Vi ska se... Nähä? Nu går ju inte Seven Pounds på bio längre... Vad ska man se då? Benjamin Button? Män som hatar kvinnor? Slumdog Millionaire? Mumintrollens farliga midsommar?

1 kommentar:

Anonym sa...

"Q-design Multipower Creation for Destruction in Hell."

Haha. Kommer garanterat att funka.

Jag hoppas att ni såg 'Mumintrollens farliga midsommar'. Boken är i alla fall grym. Jag gissar på att filmen är minst lika gastkramande!