onsdag 13 maj 2009

Used to sense.

I morgon blir det fullt hus. Hela familjen Lakso kommer hit. Det är ett gäng lirare bestående av Mirjas lillebror Hannes och deras föräldrar Tommy och Yvonne. Det kommer att bli en hysteriskt händelserik helg. Jag kommer att ha MASSOR att blogga om. Då slipper ni mina små påhittade historier om författare på stålverk och revolutionärer som har blivit något av en upprepning på senaste.

Lovar att leverera massa bilder också.

Jag läser Aftonbladet, eller BLADET som de rutinerade säger, och upptäcker något som gör att jag börjar tvivla på mänskligheten.

"Verklige ”Maverick” rattar rymdfärjan

Scott Altman var stuntman åt Tom Cruise i Top Gun – nu kör han rymdfärja Är bevälhavare på Atlantis som ska laga Hubble.

Han ska alltså TVITTRA från rymden. När man tänker på en pilot eller en astronaut så tänker man väl på Tom Cruise i Top Gun eller Bruce Willis i Armageddon? De är riktiga män. De skulle aldrig få för sig att börja TVITTRA mitt i allt. Just när Bruce är en sekund från att rädda jorden säger han liksom "He he, wait a minute you guys. I have to twitter this ;-)"

Vad är det för vansinne egentligen?

Inga kommentarer: