fredag 8 maj 2009

Tråkig konferencier.

Jag och Mirja ska uppträda på Skurups komvux skolavslutning i år. Jag ska även agera konferencier. Det vill säga: jag måste vara rolig.

Vad tycker ni om att inleda hela grejen med det här skämtet:

Det var en vit man som skulle på arbetsintervju i New York. Det enda hotellrummet som fanns ledigt var på ett hotell där bara svarta fick bo. Han köpte då skokräm och smorde in sig så att han såg ut som en neger.

Arbetsintervjun var klockan 08:00 dagen därpå så han bad hotellpersonalen väcka honom 07:00.

På morgonen väcktes han klockan 07:00 som bestämt, och han satte sig på bussen. I fönsterrutan såg han till sin förskräckelse att skokrämen fortfarande satt kvar. Han började gnugga och gnugga och gnugga men ingenting hände. Han var fortfarande svart i ansiktet.

Vet ni vad som hade hänt?

(publiken: näääää)

De hade väckt FEL PERSON!!! De har väckt en riktig NEGER, HA HA HA HA HA HA!

(publikens reaktion: oklart)

Vad tror ni?

6 kommentarer:

katt1 sa...

haha

Anonym sa...

Alex för faaan,
Det är socialt självmord att dra den historien. Bättre kan du.
/ Yvonne

Anonym sa...

Alex för faaan,
Det är socialt självmord att dra den historien. Bättre kan du.
/ Yvonne

Alexander Qvarfordt sa...

Yvonne!! Jag är ju sarkastisk!!

Anonym sa...

Skulle kalla att det är högst opassande på en finare tillställning, om inte jag är bjuden för då är det helt fantastiskt roligt. du kan nog ännu värre... skulle vilja ha tfnkonferans med dig där vi sitter och listar upp grymma negerskämt.. du kan ju ringa mig! +4745683396;) puss/laggitch

Alexander Qvarfordt sa...

Ha ha, Lagge :o)

Jag skall ringa dig! Vet inte när bara. Någon kväll i alla fall.