tisdag 5 maj 2009

1 maj i bilder.

Ja.


Såhär ser det ut längst ner i det långa landet svennebanan.


På Gustav Adolfs torg såg vi några riktigt töntiga människor.
Killarna såg ut som alla wannabe-rika ser ut. Samma stil,
men inte samma klass om ni förstår. Man ser att de inte riiiiktigt
är där. Man ser osäkerheten i kroppsspråket. Man kan
tyda den i de låtsasspända blickarna. Håller ni inte med mig?


Jag åt VÄRLDENS godaste grekiska mat. På rikt. Det ser
inte så fantastiskt ut, men varenda liten tugga sprängde
mitt sinne.


Mirja åt en halloumiburgare. Det vill säga; köttet/fakeköttet
utbytt mot halloumiost. Hon gillade INTE grejen.


Jag försöker få till det med The Great Leader.


Kolla. Vilken vy. Vilken känsla. SOLIDARITET! KAMRATER:
UPP TILL KAMP!! Mona Sahlins tal gav mig gåshud.
Jag är ju mycket för det där med solidaritet, va.


Mirja var tvungen att göra det här för att orka med mig och
mitt intensiva revolutionsprat efter talet.


Visst: det är tradition. Men måste de verkligen göra ALLT
för att undvika solen? Man ser det inte här, men det är
UNDERBART väder. Kan de inte sjunga lite tidigare så att
hela trappan är fullkomligt upplyst av solen? Det hade ju blivit
tusen gånger vackrare och bättre. NEJ! TRADITIONER...


Glad i hågen, som man säger här nere. Jag förstår inte vad
det betyder.


Mirja är till synes ingen man leker med.
Hon är djävligt giftig.


"Åh, den här måste du ta med!! Den ser tuff ut"

7 kommentarer:

Per Lampa sa...

Är det möjligt vis en maredsous no6 mirja dricker?

isakatt1 sa...

har du blockat mig från msn och i sådana fall: vad fan??!??

Valter Perselli sa...

Gillar att ena moderaten på bilden har texten "jag kan själv" på sin t-tröja. Betyder det att han inte vill ha våra röster? Han kommer in i riksdagen själv? Konstigt sätt att motivera sin politik på. Sen kan man ju fråga sig varför han i så fall är med i ett politiskt förbund, om han ändå kan själv, varför han står i klunga, etc etc. Listan kan göras lång. Men det är mycket med moderaterna som jag tycker är underligt. Som ordet moderat i paritet. de vet nog inte vad det betyder.

Alexander Qvarfordt sa...

Lampa: nej, det är en Lapin Kulta. Varför trodde du att det var en maredsous no6?

Isak: nej för fan. Jag är aldrig inne på msn nuförtiden bara.

Valter: bra poäng. MUF:are brukar väl ofta vara ganska blåsta i allmänhet. Det är min erfarenhet i alla fall.

Lampa sa...

Vet inte, var väll suget som styrde :)

ernst (frans) sa...

glad i hågen? vem fan säger det här nere?!?!

Alexander Qvarfordt sa...

Haahah, Frans. Sara S på jobbet säger det. Jag antog att det var ett skånskt uttryck.