tisdag 26 maj 2009

Mitt liv just nu och min dag i dag.

I dag åkte Mirja till Göteborg. Det gjorde att jag hamnade i den ungkarlsroll jag brukar hamna i när hon är borta. Då köper jag bara bruna bönor, falukorv, bacon och äter och lagar allting med en samekniv jag har i bältet. Jag uppe hela nätterna och ser på TV och surfar och tar inget ansvar för någonting. Jag skolkar från jobbet och ligger hemma och ser på repriser istället. Jag äter chips till frukost och mackor till middag.

Tidigare i kväll var jag på folkhögskolan och blev bjuden på underhållning och lärdom av de två gällivaregrabbarna - Petter och Davva. P är ju som bekant trummis och D är skrivare. Det vill säga: tanken är att han ska bli erkänd författare när han blir stor. De bjöd mig på blodpalt och lärde mig att man ska äta den med potatis, smör, sylt och bacon. D lärde mig också hur man marinerar som en karl.

Efter maten såg vi en dokumentär om Charles Bukowski. Ni vet säkert vem han är. Inte? Nähä. Googla då.

En intervjuare frågade honom "What is love" och han svarade att kärlek är som morgondimman precis INNAN solen har kommit fram. Ni förstår va? Han menar alltså att kärlek är en dimma i sinnet innan solen (VERKLIGHETEN) tränger sig på.

Båda gällivaregrabbarna höll med genom att puta med läpparna och dra in luft sådär så det låter "tschooo". Det var oerhört vackert.

Nu: sova.

1 kommentar:

Lampa sa...

Vad måntro kan det dokumentären heta? Orkar inte leta.
Tack på förhand som man säger i vuxenvärlden.