onsdag 12 augusti 2009

Y.

Varför är man så frrrrrrrruktansvärt lat?

Jag tar bilder exakt varenda dag med mobilen och tänker: det här kan jag skriva något roligt om i bloggen. Det blir aldrig så. Vet ni varför? För att jag inte orkar ta sladden som är i min garderob en meter från datorn och koppla in den. Det tar 10 sekunder, och sen måste man vänta 5 sekunder för att lagringen från mobilen ska dyka upp på skärmen. Då tar det 15 sekunder att föra över utvalda bilder.

Det tar alltså sammanlagt 30 sekunder. Det här har jag tydligen inte tid med. Okej, jag kanske underdriver lite. Det kanske tar en minut. Sen kanske det tar en minut att lägga in dem på bloggen från windows. Men nej, jag har inte tid med det här. Vad har jag tid med egentligen?

Vad har vi människor tid med? Ingenting. Inte ens gå i affärer, därav shop online. Visste ni att ICA och COOP ska införa att man kan beställa deras varor på internet? Är det inte sjukligt vart vi är på väg? Vad kommer sen? Virtuella julfiranden?

Inga kommentarer: