måndag 10 augusti 2009

Hej, en Fanta original, tack.

Jag verkar ha förlorat bloggförmågan, eller vad säger ni? Kan jag skriva längre? Vem är jag ens?

Robin ställde mig en intressant fråga förra veckan, tror jag det var.

Vad hade NI gjort i den här situationen:

Ni skulle gå in på en kiosk för att köpa en Fanta. Oklart varför ni skulle köpa just Fanta.
Det är en sån här gammeldags kiosk där man måste säga till biträdet vad man ska ha.
Ni säger att ni vill ha en Fanta.
Biträdet frågar: vilken smak?
Ni säger: original. En helt vanlig Fanta, alltså.
Biträdet kommer med en Fanta päron.
Ni säger: nej, en original. En med apelsinsmak, alltså.
Biträdet säger: va? Vadå apelsinsmak? Det här är ju en originalfanta.
Ni säger: Vad pratar du om? Fanta apelsin har ju funnits i typ 100 år.
Biträdet och samtliga i butiken kollar snett på dig.

Vad hade ni gjort?

Sprungit till andra affärer och tittat efter Fanta apelsin? Sprungit till TV4 och bett om att få se en fantareklam? Gått till doktorn för att kolla hjärnan?

Inga kommentarer: