onsdag 19 augusti 2009

Rekop.

Jag sitter med QQ på handen. Jag förstår att det är en bra hand, och dricker lite Coca Cola med ett leende på läpparna och smaskar sådär belåtet efteråt. Tar en snus i exalterade rörelser. Det är en annan kille som höjer före floppen kommer ut. Han höjer ganska kraftigt, och jag förstår att min QQ kanske inte är den bästa handen ändå. Jag synar. Floppen kommer ut:

Q J 10.

Jag tänker: YES, nu jävlar har jag den jäveln, och tar en till klunk Coca Cola.

Han höjer potten. Det är en höjning som säger: jag har något. Jag har något bra. Jag tänker att antingen har han JJ eller AK. Det är en höjning som ber mig agera. Den ber mig följa med.

Jag synar och ett fjärde Q kommer ut. Jag har fyrtal i Q.

YES!! Jag vann.


Jag minns inte hur resten satsades och synades men jag vann i alla fall en ganska stor pott. Jag är numera en förlorad själ. Jag tänker bara på stegar, färger, triss och huruvida man ska följa med eller lägga sig. Jag har börjat spela poker på internet. Jag sitter uppe sent om nätterna och läser om poker och jag följer pokermatcherna i TV. Jag tänker beställa en bok om hur man vinner i texas hold'em.

Jag har blivit en av alla. En av alla som köpte en silverväska med pokermarker för 2-3 år sedan. Jag, som alla andra tror att jag kommer bli rik på det där. Nu är frågan: kommer jag att kunna hålla det här på en stabil nivå eller kommer speldjävulen att dräpa mig? Kommer jag att spela bort min volvo och min villa i en pokermatch?

Inga kommentarer: