tisdag 11 augusti 2009

In need.

Jag ska skaffa mig ett nytt intresse, hade jag tänkt. Jag håller ju på mycket med musik, men utöver det så gör jag inget. Jag ser serier, men helt utan disciplin. Jag följer ingen serie sådär som folk gör. Ni vet: "YES, nyaste avsnittet har kommit ut!!". Så har jag aldrig kunnat säga, för jag har aldrig haft någon koll. Jag har sett litegrann av alla serier.

Nå, ett nytt intresse att syssla halvhjärtat med? Jag har några förslag.

- Tippa på travet.
- Prickskytte.
- Skateboard. (Det här kan jag ju redan, men det vore kul)
- Samling. (Egentligen spelar det ingen roll vad jag samlar på, men det ska vara något som inte är så lätt att få tag på. Typ något jag måste resa jorden runt för att få ihop en fullständig samling)
- Skaffa eremitkräfta.
- Skriva blogg.
- Skaffa ett garage och trimma mopeder mot betalning.
- Hålla falska föreläsningar.
- Hålla genuina föreläsningar på ett främmande språk.
- Skapa ett språk.

Vilken är bäst? Jag är faktiskt fullt allvarlig med dessa förslag. Förutom kanske de 5 sista.

5 kommentarer:

Instruktören sa...

Tippa trav, det är det ballaste av de nämnda alternativen.

Mormor sa...

Du kan ju samla slantar från olika länder. Då måste du åka till de länderna för att komma åt en slant av varje valör.

katarina sa...

mormor är ju så smart! jag är impad. jag håller på hennes förslag.

Alexander Qvarfordt sa...

Davva: ja, det är riktigt ballt. Vill du vara med och sätta dig in i det hela med mig?

Mormor: jag har faktiskt testat det redan. Visste du det? Det var kul, men lite väl jobbigt..

En bekant sa...

Gå en kurs i sällskapsdans, det tror jag är roligt, och coolt att kunna.