onsdag 10 juni 2009

Mr. Qvarfordt

Jag funderar på att bli en så in i helvetes mäktig man. Alltså, en som har HÖGSTA möjliga auktoritet i alla lägen. Alla ska rysa till direkt jag kommer in i ett rum.
Man ska känna att: det här... Det här är ingen snubbe man vi säga emot.

Folk ska vara livrädda för att ens möta min blick. Jag ska inte ens behöva möta deras blickar eftersom jag vet att till och med min närvaro är för mäktig för dem.

Mina barn ska kalla mig Mister Qvarfordt, och när de inte gör det, utan istället kallar mig pappa eller Alex ska jag stirra på dem så jävla intensivt att de till slut gråter fram en ursäkt.

Jag ska vara så mäktig att när jag får någon slags utmärkelse för något briljant jag gjort ska jag tacka nej till priset och påstå att juryn inte är värdiga att ha någon åsikt om mig och min makt.

Rimlig tidsplan för att uppnå den nivån makt: 5 år. Vad säger ni?

6 kommentarer:

Erik Stoltz sa...

Makt. Jag vet inte jag... En vis man sa en gång:
"When I check it out, the biggest man was a baby one time, so I dont know why them get all these big ideas, want to be rulers over people"

Alexander Qvarfordt sa...

Jag tyckte inte att det där var särskilt smart sagt. Jävligt konstigt formulerat också.

Erik Stoltz sa...

Jamen det var ju Bob Marley som sa det

Anonym sa...

HYBRISVARNING !!!

/ Y

mormor sa...

Stackars dina barn!

Anonym sa...

Caleb wannabe!!!!